måndag 4 december 2017

Hur tränar man under vintern?

Jaha, då var det kallt igen. Träningslusten sjunker tillsammans med temperaturen och allt blir så omständligt. Lager på lager, mössa och vantar, skoöverdrag och snorig näsa. Hur tar man sig igenom vintern utan att tappa all kondition man jobbat på under sommarhalvåret? För mig är svaret en trainer!

Idag tog jag nämligen tag i säsongens första trainer pass. Jag smällde i bianchin och trampade till en av GCN:s enklare spinninpass (se nedan). Passet varar under 30 minuter och är huvudsakligen uppbyggt efter kadens vilket gör det enkelt att hänga med om man inte orkar sätta på sig pulsmätaren.

Ett av många spinningpass från GCN.

Själv cyklar jag på en Elite Trainer Qubo Power Mag som jag riggar upp framför TV:n i min lilla lägenhet. Tycker den fungerar bra men det är sällan jag ändrar motståndet med hjälp av dosan till trainern, utan finner det mycket enklare att utnyttja växlarna i den mån det går. Ljudmässigt skulle jag säga att den får godkänt, det är inget man stör sig speciellt mycket på men ljudnivån ökar något när man trycker på lite. Rekommenderar starkt att ha en matta under, både för att minska ljudet för grannen under men också för att detta oftast blir ett svettigt äventyr! Skulle även rekommendera att man passar på att slänga på ett däck man inte bryr sig så mycket om då det kan slita en del, speciellt om det saknas lite luft.

Så här ser det alltså ut!


Lycka till med vinterträningen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar