torsdag 20 oktober 2016

En introduktion

Hej och välkommen,

Idag sitter jag i mitt pojkrum hemma i Västmanland, och min far har precis mekat ihop ännu en cykel till en bekant av ett axplock av alla de delar som ligger till synes osorterade i högar ute i garaget. Denna racer blev lite extra stilig och han uttryckte lite komiskt hur man kanske borde starta en blog ändå, just för sådana här tillfällen. Tja, varför inte?

Mitt namn är Erik, jag är 23 år och studerar i Linköping. Som ung tävlade jag både i landsväg och mountainbike i den lokala klubben. Det är lätt att bli distraherad som ung och cykelintresset lades på hyllan i några år, väl medveten om att jag en vacker dag skulle damma av det och bli en aktiv cyklist igen. Denna vackra dag kom i våras. Pappa berättade att han hade "krympt ur" sin Bianchi och därför köpt en ny, och då fått en ledig cykel över som passade mig perfekt. Hur vida påståendet om att han blivit kortare är sant eller om han bara letade efter en anledning att köpa ett nytt vrålåk förblir obesvarat, men förutsättningarna för mig att börja cykla igen hade aldrig varit bättre.

I framtiden kommer den här bloggen bli ett forum för mitt vardagliga liv och cykelintresse. Det kommer att läggas ut en del tankar om händelser, bilder på cykelmek, och framförallt mängder av bilder på det obligatoriska cykelfikat. Här nedan är en bild på pappas senaste projekt, och även anledningen till att den här bloggen existerar, en moderniserad Eddy Merckx.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar