måndag 31 oktober 2016

Min gröna pendel

Vilken skönhet! Denna ram köptes på Gamla stans Cykel i början 90-talet. (Butiken har för övrigt legat på samma gata sedan 1913!) Märket är Motobecane och min pappa slog till på denna då röd-vita ram. Efter att lacken börjat släppa och det var dags för omlackering gick han in till bilverkstaden. Vid frågan om vilken färg som önskades, pekade pappa på den gröna Saaben som precis målats. Av ren slump blev det alltså den gröna färgen som vi ser idag. Efter att ha både klättrat runt Kreta, sålts till en bekant och hittat tillbaka ett decennium senare, var det jag som en dag i våras insåg möjligheterna! Vi plockade av alla växlar, kapade av ett bockstyre och vände upp och ned på det. Vips, helt plötsligt var det en hipp stadscykel, perfekt för mig som bor i Linköping. Bromsarna är Shimano och hjulen är hemmabygge med en grönskimrande fälg. Styrtejpen är Fizik och sadeln beställdes på Ebay. Till denna hoj har jag givetvis en Ass Saver i ryggsäcken för de dagar det krisar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar